Inspiratieloos? Drie tips voor het vinden van nieuwe blog-onderwerpen!

Schrijf je wel eens een blog? Dan herken je het misschien wel: de eerste paar blogs schieten als het ware uit je toetsenbord, maar na een tijdje verdwijnt je inspiratie als sneeuw voor de zon. Balen! Want bloggen is een mooie manier om originele content te creëren voor je bedrijf of organisatie. Maar gelukkig bestaan er effectieve manieren om nieuwe blog-onderwerpen te zoeken én te vinden. Benieuwd welke? Wij geven je graag drie tips zodat jouw content planning binnen no-time weer gevuld is met interessante blog-onderwerpen!

1. Gebruik een zoekwoordplanner


Wist je dat een zoekwoordplanner (of keywordplanner, maar dat is een ander discussiepuntje 😉) een effectieve tool is om nieuwe blog-onderwerpen te vinden? Deze biedt je namelijk een interessant inkijkje in het 'brein' van jouw doelgroep en geeft je waardevolle informatie over hun zoekgedrag en - intentie. Zo weet je exáct waar jouw doelgroep behoefte aan heeft en waar jij met jouw blogs en andere content op in kunt spelen. Huppakee, zo schrijf je niet alleen interessante blogs, maar scoor je ook nog eens hoger in Google. Win-win dus!


2. Kijk bij je concurrent

Inspiratieloos? Éven gluren bij de buren kan volgens ons geen kwaad. Natuurlijk wil je niet precies hetzelfde doen als je concurrenten, maar je wilt wel op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in jouw vakgebied. Waar richten zij zich op bij het schrijven van blogs? Wellicht zitten er interessante onderwerpen voor jou bij. Neem je een idee over? Geef er dan je eigen draai aan en bedenk vooral: hoe kan ik dit nét iets beter doen? Zo creëer je unieke content én zorg je ervoor dat je niet achterblijft bij je concurrenten.


3. Probeer in te spelen op de actualiteit

Weet je precies wat er speelt binnen jouw vakgebied en ben je graag op de hoogte van het nieuws? Mooi! Die input kan je namelijk goed gebruiken als je een nieuwe blog gaat schrijven. Dus, hup: check die belangrijke vakbladen, platforms en websites binnen jouw vakgebied en lees je in. Kies er een passend onderwerp uit en giet deze in een mooie blog. Maar let op: neem de input niet één op één over maar geef vooral jouw kijk op de zaak. Grote kans dat je doelgroep ook geïnteresseerd is in deze onderwerpen, dus dit is een goede manier om jouw kennis en expertise aan hen over te brengen!


Hulp nodig?

Hopelijk geven deze drie tips je een zetje in de goede richting om nieuwe inspirerende blogs te schrijven. Kom je er toch niet uit en heb je hulp nodig? Geen nood: wij helpen je graag. Neem contact met ons op via onderstaande knop!


Ps: wist je dat wij ook een complete content kalender voor je kunnen maken met voldoende inspiratie voor bijvoorbeeld een half jaar? Bel of mail ons gerust om de mogelijkheden te bespreken

Misschien vind je dit ook interessant: